torsdag 24 juni 2010

Plocka blommor


Har precis kommit in från min årliga "plocka blommor promenad". Det är så härligt att ta på sig gummistövlarna och ge sig ut i dikeskanten och plocka de finaste blommorna. Dock hittade jag inga riktiga blåklint, så mammas snarlika variant från rabatten åkte visst med ner i min hink. Hoppas hon förstår varför dom är borta, självklart är det dom dumma råddjuren som varit i farten. Nu har jag en fundering, är det sju eller är det fem blommor man ska lägga under kudden? Något säger mig att det är sju, och något säger mig att det kvittar för jag tror ändå inte att det ger lycka eller tur hihi. Men jag måste faktiskt testa.

Nu kom grannarna över, fulla och glada. Vilket kackel det är ute i köket, jag måste nog bege mig ut på blomfärd igen. För mamma kom in nyligen och sa att mina blommor nog inte räcker. Det går åt en ofantlig mängd, till två fina kransar.

Imorgon ska vi dricka snaps, cykla, binda kransar, dansa runt midsommarstång, få skoskav, skåla med fina vänner, njuta av sommaren och vingla fram på Grebbestads brygga och torg. Hoppas för guddskull att det blir fint väder imorgon, om inte så ska jag trottsa det och göra allt som hör midsommarafton till ändå.

Hoppas ni får en fin midsommar, det ska i alla fall jag ha! Glad midsommar <3>

Inga kommentarer: