torsdag 17 juni 2010

Att vara vuxen,

Tankarna snurrar i mitt huvud och jag försöker greppa begreppet vuxen. Men jag kan inte riktigt förstå den hårfina gränsen mellan att vara ungdom, mellanstor och vuxen. Handlar det om ålder, om pengar, om framgångar, om situationer eller om steg i livet? Handlar det kanske om inställningen du bär på i huvudet, eller kanske handlar det bara om en siffra? Kan det vara så enkelt att man blir vuxen den dagen då man fyllt 20 år, eller 25 eller kanske 30.

Jag ska bli vuxen den dagen då jag står på egna ben, håller min hand i någon annans, har köpt min egna soffa och då min första åktur i nya fina bilen kommit. Då har jag bestämt att jag är vuxen.
Och innan dess ska jag fortsätta min färd framåt, i samma takt som nu. Låt oss se detta som en mellanperiod. För jag tror faktiskt att jag befinner mig i en sådan nu. En tid mellan två olika skeden i mitt liv.

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv, det kan vara så förfärligt, det kan vara så bra.

Inga kommentarer: