torsdag 3 mars 2011

Torsdag, tredje mars!

God morgon!
I morse när jag skulle skutta upp ur sängen så sa kroppen bara stopp. Den skrek på mig, den bad mig att ligga kvar under det varma täcket. Kroppen värkte och huvudet kändes tungt. Egentligen var det inte kroppen som sa ifrån tror jag, det var nog min hjärna och min själ. Jag är nervös inför imorgon, jag är bekymrad inför imorgon och jag vill bara hoppa över hela morgon dagen. Vi ska inte behöva samlas, av denna anledning.

För att lätta på stämningen och försöka se förbi tragedin så försöker jag fokusera på de som är bra runt omkring mig. Igår fick jag ett nytt kusinbarn, en liten flicka. Vill också ha en liten knod och pussa på, en liten knod att skämma bort. Fast egentligen vill jag inte det, inte ha en knod som jag måste ta hand om hela tiden. Det räcker att jag kan låna en, då och då. För jag vet hur mycket jag uppskattar egentiden. Tiden mellan jobb och kvälls-sömnen. En hund kanske räcker, ja en hund låter bra.

Sitter just nu och lyssnar på min bästa väns radioprogram, hon medverkade där en tisdag. Hon låter faktiskt väldigt proffsig måste jag säga. Stolt som en tupp blir jag!

Sköt om er, Kram

Inga kommentarer: