onsdag 9 mars 2011

Förmågan att må bra.

Jag måste börja tänka på att inte äta laktos.
Jag måste börja tänka på att jag ska stressa ner.
Jag måste tänka på att var sak har sin tid.
Jag måste börja tänka på min kropp.

Hejdå nikotin.
Hejdå godis på vardagar.
Hejdå stress hit och stress dit.
Hejdå dålig mat.

Jag frågade min massör om hon hade något svar på varför jag reagerade så starkt på kolhydrater. Hon förklarade för mig att det har med stärkelsen att göra. Min kropp är inte bra på att bearbeta den. Där av min känslighet.

Ibland behöver man ett break för att förstå vad som håller på att hända. Vad jag förstod det som så åker min kropp på väldigt mycket stryk. Jag känner mig ständigt trött, matt och hängig. Allting på grund av att jag faktiskt misshandlar min kropp. Jag måste börja ta signalerna på allvar. Skärpning!

Sköt om er, och tänk igenom eran vardag. Vad borde ni ändra på?

Inga kommentarer: