söndag 12 december 2010

Underbar söndag

Kom precis hem från Grebbestad. Jag och Johanna fick för oss att vi skulle ha en riktig mys-söndag idag så vi åkte till Grebbestad och käkade mat och sedan gick vi på bio. Till middag åt jag fläskfilé och pommes det riktigt smalt i munnen. Älskar verkligen att äta ute, det känns så lyxigt. Bara man inte gör det för ofta. Efter middagen så gick vi som sagt på bio och vi såg filmen "Svinalängorna", vilken film! Jag kollade på Johanna i mellan åt och hon snyftade, jag kände att det kom en blöt tår singlande ner för min kind ibland också. Tänk att en film kan göra en så berörd och så himla upprörd. Jag sitter nu hemma i soffan och bär på en frustration. Jag vill hjälpa alla där ute som har det svårt, ge dem den kärlek som varje människa är värd, jag vill visa att alla kan få det bra och jag vill ge dem allt jag har. Men hur gör man, hur ska man gå till väga?

Jag har många gånger tänkt att jag inför jul ska starta en slags miniorganisation, men jag är för bar på kroppen för att kunna genomföra det. Ett projekt för mig skall vara ett projekt som ger någonting. Jag vill ha något tillbaka, inte pengar, inte uppmärksamhet, utan glädje och värme. Någon gång ska jag genomföra ett projekt som innebär att hjälpa så många som möjligt, någon gång under mitt liv. Det är ett mål, och en dröm!

Nej nu måste jag försöka samla mig och tänka på något annat.
Sköt om er, Kram

Inga kommentarer: