onsdag 29 december 2010

Det är alltid lika spännande att gå in på systembolaget. Varje gång kommer jag ut med mer än vad jag hade tänkt mig. Lika kul varje gång, man går runt där och kollar och låter sig inspireras. Man lägger två av den, tre av den, en av någon ny och vipps är korgen full. Likt förbannad är det lika pinsamt varje gång man ska betala, det känns alltid som att jag gör något olagligt. Men jag måste lära mig det att dom i kassan tänker inte på vad man handlar, man klandrar ingen. Nu såhär i tiderna då de flesta kommer uppleva ett rus känns det alltid jobbigare, det känns som att den bakom kassan ska tro att man köper ut till någon. Vetskapen om att man inte gör det, stärker mig och låter mig genomföra köpet.. men med en liten bit ångest ändå.

Dagens handel, ranson eller vad du vill kalla det.

Jag har haft en helt underbar dag, har suttit på café med min fina vän Linnéa och pratat. Tänk vad enkelt det är att roa sig, och vad skönt det är att lämna husets väggar och att sätta sig i en främmande soffa. Man vet aldrig hur någonting ska sluta och allting är spännande. Spännande på ett konstigt vis. Så enkelt men så mysigt.
Utan att vi pratat tidigare så såg höstens planer ganska lika ut, det är inget som förvånar mig för när det kommer till mig och Linnéa så är det verkligen ofta så att vi tänkt lika. Min dröm är hennes dröm, utan inspiration från varandra. Nu var det staden, upplägget och känslan som stämde överens.

Dags att försöka få igång min MP3 till nya ljudet i TV:rummet. För jag tror jag ska försöka städa mitt rum, tråkigt men viktigt.
Sköt om er, Kram

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Tack för idag min bästaste! <3

danielsson sa...

Tack själv min skatt <3 !