fredag 24 december 2010

Redo för julfirande !

Nu har jag gjort mig iordning och känner mig äntligen färdig.
Julklapparna är nedpackade, dom som ligger under granen är omskakade, skinkan är griljerad, maten är färdig och julgodiset ligger i pappas mage (!!!!!). Så nu ska jag snart slänga mig i släden och sticka iväg till Rabbalshede där jag ska fira julafton. Okej, jag ska inte åka släde... pappa ska köra mig. Men tänk vad fräckt det vore om man kunde ringa "släd-taxi" nu såhär i jultider. Om det gick, då hade jag gjort det.

Satt igår och funderade på om jag var nöjd eller inte med mina julklappar. Slutsatsen blev, nöjd! Dock har jag inte köpt några julklappar till nära vänner utanför familjen iår. Det känns både tråkigt och bra, bra eftersom man istället då kan köpa något fint till sig själv och tråkigt på de viset att man får färre klappar att öppna (hahaha) ..

Dags att krama om mamma och pappa. Innan jag åker iväg. Denna julen är inte som någon tidigare, vi lever så spritt men ändå så nära.

Sköt om er, här får ni en julkram !



(ja, jag har en liten TV jag vet)

Inga kommentarer: