onsdag 29 december 2010

Onsdag

Idag är det en bra dag, jag fick vakna av mig själv, hade fått ett meddelande på telefonen där det stod en fråga om vi skulle ses, jag sken.
Just idag är det en sån dag som allting känns roligt, spännande och då allt kan göras till en upplevelse. Om lite mindre än två timmar ska jag åka till Grebbestad och möta upp Linnéa. Först ska vi handla på systemet inför nyår, och sedan ska vi göra något som jag gjorde hela förra vintern flera gånger i veckan, nämligen sätta oss på sjögrens och äta lunch samt fika.
Jag älskar att umgås på café, det är så skön stämning och alltid så mysigt. Det är de jag saknar med att inte bo i en stad, just den friheten att sätta sig på ett café om syret i huset tagit slut, men man vill fortsätta umgås eller skriva på den knepiga texten. Tänk vad skönt det ska bli att kunna göra det till hösten.

När jag bodde inne i Uddevalla under gymnasietiden så hade jag riktiga gottegrisar till vänner. Vi satt gärna flera timmar i sträck och bara fikade. Ibland åt vi både frukost, lunch och middag på stället. En dag, det var på våren. Så bestämde jag och Linnea Lindroth oss för att vi skulle ha "café maraton". Vi började på morgonen, gick vidare vid lunchen, flyttade oss till nästa ställe över middagen och avslutade allt med att äta kvällsmat på ett annat ställe. Det är lite överdrivet att göra så kanske, men vi var alltid överdrivna.

Nu ska jag gå ut och frysa lite, sedan in i värmen för att göra mig iordning. Det riktigt saftas i munnen nu, kaffe, kaka, varma mackor.......

Sköt om er, Kramis

Inga kommentarer: