torsdag 9 december 2010

Lägenhets planer.

Sitter och kollar på olika inredningsbloggar samt på hemsidor där det finns fina bilder på sovalkov. Jag letar efter en lösning, då sängen "försvinner" och liksom smälter in i rummet. Lägenheten som jag har på ingång har vardagsrum med sovalkov och det känns som att jag redan innan borde ha tänkt ut en lösning. Men jag tror på fint överkast, hyllor, lampor och något slags draperi, gärna mörkt. Allt för att både skärma av samt göra det mysigt. Hoppas bara inte att huvudändan på sängen är mot hissen, så som den var när jag bodde på Thureborg. För det var inte jätteroligt att bli påmind om att folk hade liv och kom hem från krogen 5 på natten, eller att någon stackare skulle åka till jobbet när man låg och sov som skönast.


För att dela med mig av mina tankar, så slänger jag upp lite bilder som kan berätta hur jag tänker. Det är ju så svårt att förmedla, speciellt är det handlar om inredning. För det är ett så obekant område för mig. Jag inreder aldrig, det är så svårt. Men jag har ett intresse för det, och det växer för varje gång jag får sätta händerna i ett nytt projekt.
Vi gjorde nyss om tre stora rum här hemma, det var roligt. Då man både skulle välja tapeter och nya möbler. Små detaljer som gör så mycket, till exempel en tavellist.





Inga kommentarer: