fredag 21 maj 2010

Fight for this love

Jag har så lätt för att inspireras, och jag har så lätt att drömma mig bort för en stund. Sedan knackar verkligheten mig på axeln och ber mig landa igen. Jag älskar när man bara får lov att tänka sig bort ett tag, drömma om något man skulle vilja, tänka på något som hade underlättat eller fundera över hur framtiden ska se ut. Ibland räcker det för mig att bara tänka på hur jag lever, med vilka jag lever och varför jag lever för att få ny energi.

Energin och glöden är nycklar till livet. Och jag vet att jag har mycket energi och min glöd den ligger där någon stans. Fick precis världens kick, då jag insåg att en stor känd bloggare hade länkat min fina vän Sandra. Hon är med och tävlar om ett heltdisjobb som moderedaktör. Förstår ni hur duktig hon är, om hon kommer med som "veckans inspirationsblogg" i en av Sveriges största bloggar? Jag är helt extas, har skickat sms till henne om att hon MÅSTE ringa upp. Men slashasen verkar sova, fan hon fattar ju ingenting.. hahaha !!

Sitter nu och lyssnar på peppmusik, fick igår veta det att jag är ledig Carnevalshelgen UNDERBART! Det låter kanske rätt töntigt, men carnevalen är verkligen en tillställning som jag alltid har kul på. Hoppas det blir lika bra som förr året, då var vi hemma hos mig innan och sedan tog vi en eller kanske två (>kommer inte ihåg) taxibussar och åkte ner för att dansa, dricka och umgås.

Nu ska jag ut till köket och baka kladdkaka, men först måste jag ringa sömntutan Sandra och skrika i hennes öra. För hon förstår inte hur ball hon är.

ta hand om er,


Jag och min fina vän Roddan

Inga kommentarer: