onsdag 29 september 2010

Vaknade upp av att mamma kom in för att säga hejdå. I samma andetag som hon berättade att hon skulle åka, så hasplade hon fram lyckligt att det varit frost inatt. Hon tillade även att hon hade varit ute och gått, och vantar var ett måste. Upp som en sol skuttade jag ur sängen för att i morgonrocken springa ut och ta kort, på årets första (??) dag med frost och sol.
Kylan bet i kinderna och min vinterjacka fick snabbt gå in för att hämtas värmde min överkropp. Det var en så skön känsla, fan vad jag gillar detta hihi. Tog med mig både kamera och mobil ut för att fotografera. Några frostiga bilder blev det inte, men några fina detaljerade bilder blev det.

Tänk om några veckor, då får jag vara ute i detta hela dagarna. Underbart! Fast jag vet att jag då kommer längta in, till en kopp varm choklad och nybakad kanelbulle. Men de problemet tar vi då. För just nu är jag hög på livet och älskar hur det ser ut utomhus.

Just nu bara kameran piper, hoppas det beror på batteriet. Annars vet jag inte vad jag tar mig till...den kan väl inte ha fått köldskador? Nej, det är inte möjligt!

Inga kommentarer: