söndag 26 september 2010



Jag kan inte låta bli att längta lite till jul. Hela grejen med jul är ett fantastiskt påhitt. Känslan av att få vara med nära och kära, få ge varandra gåvor av helt olika slag, äta mat tills man spyr, dricka snapps till sillen, sjunga med när radion spelar julvisor. Gå på julmarknader, kolla in julskyltningen, gå runt på våra stora shoppincentrum i närheten och välja ut julklappar att ge till våra finaste. Lägga klappar under granen, skratta tillsammans, leka i snön, bygga grottor och göra snöänglar.

Vi har en fantastisk tid framför oss, och detta året har jag lovat mig själv att verkligen ta in varenda liten sekund av lycka. Kanske ensam, kanske tillsammans med någon.
Det är tre månader kvar, minus en dag. Så det är inte långt kvar nu, och jag tror jag redan kan börja skriva en lista med klappar jag önskar mig. Dock har vi bestämt oss för att minska på gåvorna och satsa mer på umgänget. Jag la rösten emot, medan majoriteten lade röst på motsatsen. Jag är yngst, dags att fatta

När jag ändå var inne mitt julkänslan och allt så kollade jag runt lite på internet och hittade en jättefin klänning som jag kan tänka mig att bära upp på självaste dopparedagen. Den är röd, såklart.
Självklart är det så att många nu kommer att få panik när ni läst detta inlägg. Men få inte det, stanna upp och inse att vi faktiskt närmar oss igen. Och ja, jag är en extrem människa gällande födelsedagar och julafton. Jag älskar hela grejen med att få ge gåvor som uppskattas av andra. Dessutom är jag helt såld på tanken att det kommer att komma snö inom kort, eller i alla fall inom två månader (hoppashoppashoppas).

Sköt om er nu, och deppa inte ihop helt.

Inga kommentarer: