tisdag 14 september 2010

Jag minns dagen som om att det var igår den var. Jag minns hur det pirrade i magen och hur jag tänkte igenom varenda steg och moment tusen gånger. Min farmor var på plats och hjälpte till med det sista. Nervösa åkte vi in till Uddevalla i privat bil, alla var vi lite fnittriga. Det var en väldigt stor dag för mig och många andra. Tidningen var på plats och alla var så underbart vackra. Man mötte upp sin kavaljer och gick bort på gräset för att fotograferas, detta skulle förevigt minnas. Och det kan jag lova er att jag kommer att göra, föreviga minnas! Jag har flera bilder upphängda på mitt rum, flera mappar på min dator och min klänning hänger snyggt och prydligt upphängd inne i mitt förråd. Vid ett tillfälle kände jag för att sälja den, men sedan kom jag på att den sammanfattar min gymnasietid så jag kunde inte med att göra mig av med den. Kanske kommer ljusgult med små pärlor på vara "inne" när min dotter ska ha gymnasie-bal.

Ibland vill jag slungas tillbaka i tiden och få uppleva samma kväll om och om igen. Just denna kväll vill jag uppleva igen. Få träffa alla, få vara rädd att spilla en hel kväll, dansa galet, mingla runt, känna sig vackrast på jorden och få spana på killar som innan aldrig hade brytt sig om kläder som nu stod där i lackskor och skjorta.

Om tio år vill jag göra om detta, hoppas ni alla går med på att genomföra det med mig. Självklart vore det kul om alla hade samma klänning. Dessvärre vet jag inte om jag får på mig min längre hihi.

Inga kommentarer: