torsdag 23 september 2010

Nyss hemkommen från jobb och körning till Strömstad. Vid 16 tiden kom min syster till affären och bad mig att köra henne hem till Strömstad där hon bor. Självklart ställde jag upp, och i bilen hade vi djupa samtal om diverse ting. Så som jobb, skola, framtid, samhällen och boende.

Det är tydligt att det är jag som driver våra samtal, när vi väl kommer in på djupet. För det är alltid så att det handlar om saker som intresserar mig. Kanske att jag är lite ego, trotts allt? Blyg som hon är så kanske hon inte vågar ryta till och be mig byta ämne. Eller så var det helt enkelt så att jag inte fattade vinkeln när hon höjde musiken och spände blicken i bilen framför oss?

Nu ska vi laga mat, jag och mami. Hoppas det blir något gott, typ pizza. Fan, känner verkligen att det är en tjockisdag för mig idag. En sån dag som man bara vill krypa ner under filten och ha en stor skål med godis i famnen. Just det, jag sprang snabbt in på Gymgrosisten i Strömstad förut för att köpa "superpump 250" till Magnus. Jag skämdes när jag gick med påsen genom staden senare. För hur kul ser det inte ut då.. En fluffig tjej bär på en påse från en affär med boddybilder saker.. haha jag dör lite nu. Men jag fick tag i vad han önskade, så det var ju bra. haha !

Puss och Kram mina fina

Inga kommentarer: