söndag 26 september 2010

Lund, förra helgen

Jag har glömt att berätta om min fredag-måndag vistelse i Lund hos Jennifer. På fredag förmiddag så satte jag mig i bilen till Rabbalshede för att senare hoppa på busss till torp, sen buss från torp till gbg och tåg från gbg till sista stationen Lund. Full av längtan och nervositet var jag och resan gick jättebra. Väl nere så möttes jag av min bästis på perrongen och vi tog min väska och hennes cykel och började gå genom den lilla staden. Men på vägen kom vi på att lite käk hade varit gott, eftersom jag inte hade ätit sen frukost och nu var klockan 18.00. Så vi slank in på en thairestaurang, jättegott verkligen.
Sedan tog vi vårt pick och pack och begav oss hemåt. Vi gick igenom en (två?) fina parker och sedan förbi en grill som hette "Dj hamburgare" haha vilket ja tyckte var väldigt roligt. Den kvällen spenderade vi i soffan med mys och gos. Vi hade ju inte träffats på över tre veckor !!!

Dag nummer två ägnade vi oss åt att gå runt på staden och Jennifer skulle gå och rösta på biblioteket. Så efter lite shopping, fika, skratt och promenad så gick vi hemåt och lagade kyckling och ris. Den kvällen kom även bell på besök. Riktigt roligt att träffa henne igen =D ! Så jag, Jennifer, Bell och Emma spenderade kvällen i soffan och kollade på Nothing hill. Satt uppe till tidiga morgonen eller sena kvällen/natten och bara pratade. Det var guld värt att äntligen få sitta tätt intill Jennifer och bara vara. hihi
Dag tre (söndag) tog vi varsin cykel och trampade oss bort till ett köpcentrum som låg 18 minuter cykelväg från Jennifer och Emmas lägenhet. Så där gick vi runt och kollade i butiker. Hittade en jättefin tröja på Toppshopp, men tyvärr köpte jag den inte vilket jag ångrar jävligt mycket nu i efterhand haha. Men istället fick jag köpt en väska (!!!!!) och lite annat bra att ha. Vi käkade mat på restaurang och sedan trampade vi oss hem igen. Den kvällen var det valvaka som gällde så då bungrade vi upp med chips, dipp, läsk och godis. Bell, Emma, Jag och Jennifer satt och kollade. Fast vi fuskade lite ibland, och kollade på annat också. DET VAR JU SÅ LÅNGDRAGET!!

Och på måndagen var sista dagen =( . Vilket innebar lite ångest och ledsamheter. Men ändå var det skönt att veta de att man skulle komma hem till en underbar säng, en hemtelefon, en egen dator och en mamma och pappa. Trotts att jag hade det underbart i Lund hos min fina så var det guld att komma hem. Men så är det ju nästan alltid.
Just det, när vi kom till tåget så kom det precis in på perrongen och i samma veva ringde pappa, jag skulle krama jennifer hejdå, hitta rätt vagn och ja allt ni vet som hör till. Det blev kaos i min hjärna och jag kom på i efterhand att jag nog inte ens sa hejdå till Jennifer. Fast en kram fick hon, och det är nästan så att jag minns doften ännu hahaha.

Det är bra att komma hemifrån ibland, och det är bra att faktiskt få längta. Nu är jag hemma och har det bra, men längtar som vanligt efter henne, min fina vän. Men nu när vi är vuxna så kanske det är dags att inse att man kommer bo på olika orter, ta olika vägar i livet samt nå olika mål vid olika tider i livet. Men vänskapen består, trotts alla förändringar!

Inga kommentarer: