tisdag 28 september 2010

Drömmer mig bort till fjällen

När jag var ute på min löprunda så kom jag att tänka på de att inom några månader så kommer jag inte kunna springa här. För då ligger snön som ett vitt täcke över kullarna och grenarna som fallit av från träden är hala som isbanor. Och mitt uppe i mitt tänkande kom jag att tänka på ännu en sak, att jag vill till fjällen. Känna hur kylan biter i kinderna, åka strut (!!!) ner för backen, känna hur man blir bättre och bättre för varje dag, afterski och bara ha det alldeles alldeles underbart.

Min skidkarriär är kort, Norefjäll, Ranebo (hahaha), Hemsedal, Trysil och något mer kanske. Så i år vill jag till Sälen, och kanske Alperna fram på? Jag vet att jag alltid tar mig ann tuffa utmaningar, men tänk vad fräckt att stå med ena tassen av väggen och bara känna "liv eller död" och sedan få åka snöskoter ner för backen och tänka. YES, jag gjorde det. Fast på låtsas.











Inga kommentarer: