måndag 31 oktober 2011

Tömde huvudet i takt med stegen

Idag har det varit en annorlunda dag, och jobbig. Tänkte att det skulle bli skönt att få sitta ner och bara suga in inspiration och kunskap en hel dag men det var faktiskt jobbigt, riktigt jobbigt. Var trött i hjärnan när jag kom hem, men det var på ett skönt sätt. Så nu sitter jag här i soffan och njuter utav att jag har den lugna delen av dagen kvar framför mig.

När jag kom hem vid 16 tiden så satte jag mig ner och ringde Jenny. Pratade med henne och sedan blev jag rastlös igen. Då tog jag på mig mina träningskläder och stack ut på samhället. Tog ett varv runt berget och utökade sträckan med att gå förbi min älskade gamla skola.Regnet sipprade ner för kinderna och vinden var sådär höstig. Det känns i halsen att jag fick upp flåset, men det känns skönt skönt skönt !!

Nu väntar jag på att någon ska komma in genom dörren med mat på ett silverfat. Gärna typ köttfärsås och spaghetti. Dock tror jag inte att prinsen kommer in med mat på ett silverfat, för det finns väl inte prinsar i Fjällbacka? 

Lutar mig tillbaka nu och njuter av resterande del av denna måndagen. Sista dagen i Oktober, vart tog tiden vägen? Det vet vi inte, men en sak vet jag och det är att det har varit en fullspäckad måndag full av glädje, hopp och lycka. Jag älskar detta livet.

Sköt om er nu mina pinglor. Kramkalas

 






Inga kommentarer: