måndag 3 oktober 2011

Tänk er in i en situation då ni känner er svikna, bedragna eller helt enkelt bara lurade. Det är lite så jag känner. Det råder ett svek, och jag kan inte förstå hur jag kunnat missta mig så. Egentligen är jag inte den personen som har svårt att läsa folk, men i detta fallet så har jag tydligen misstolkat hela personligheten.

Ibland blir jag rädd för mig själv, jag måste nog sluta lita på folk. För nu har jag blivit straffad rejält, dock kommer jag inte låta han vinna. Jag ska ha tillbaka de jag lånat ut om jag så ska behöva gråta, slita hår och hota för att få min rätt igenom. Vi var så nära, trodde jag. Och jag minns hur mina vänner som också kände honom sa åt mig att jag skulle hålla honom på avstånd, och att manipulation var hans huvudingrediens i livet. Jag valde att gå min egen väg och lita på min känsla. Jag ångrar det nu, Du var inte värd min tid. Vad fick jag ut av att jag hjälpte dig? - Ingenting

Inga kommentarer: