lördag 23 juli 2011

Katastrofen i Norge

Just nu sitter jag lite i chock, först nu har jag förstått vad som faktiskt har hänt i Norge och ute på ön. Hittade en länk till en tjejs blogg när jag var inne på www.vg.no och läste. Det är ofattbart, tänk vad vissa har fått se. som tjejen beskrev i sitt inlägg så låg det lik överallt, blod uppskvätt och havet var fullt av ungdomar som försökte ta sig till andra sidan för att rädda sitt eget skinn. Jag förstår inte hur tankarna går hos en massmördare, hur tänker man och vad är det egentligen som har hänt i hans eget liv som gör att han känner ett behov av att förstöra så många människors liv? Tänk på alla nära och kära, alla jobbkompisar, alla som berörs av detta. Min pappa har pratat med sina vänner i Oslo, och dom mår i alla fall bra. Som tur är så har jag ingen nära där, så jag känner mig lycklig och nöjd.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080635 (jag får inte till den som en länk, men skriv in den själv i sökfältet)

Där är länken till texten som tjejen så fint har skrivit, jag grät när jag läste den. Inte med tårar, men hakan guppade. Det är så hemskt och jag vill tro att det är längre bort än vad det egentligen är. Det är två timmar här ifrån, två timmar. Tacka vet jag Skistad, här är man trygg (!?!?!?!?)

Ska smälta detta och försöka förstå.

Inga kommentarer: