tisdag 12 juli 2011

Jag sitter ute på altanen och är helt fascinerad. Det är ett spindelnät här bredvid mig under fönstret och så kom det en fluga och flög rakt in i det, och jag tänkte tanken att rädda den men jag sket i det..(moahaha) ... efter ungefär 10-15 minuter så kom sen stora spindeln ner mot flygan som fastnat i hans nät, han stod länge och spanade på den och när den rörde på sig så anföll han. Sedan satte han fast den mellan benen på honom och gick iväg med den. Så nu är spindelnätet tomt igen, fan vad fräckt. Dom är smarta dom små spindlarna, jag vill se en gång till en gång till ....

Sen hände det en väldigt rolig sak när jag kom ut på altanen i morse, så såg jag att de vart krig här ute det låg mossa och fågelbajs överallt.. jag ringde mamma och frågade om hon visste nått om detta då sa hon att de nog vart fåglar som bråkat. Aah det hade ju jag också kommit fram till men varför?? kärnor från körsbär låg de också överallt.. men i alla fall, så gick jag ner mot mitt grönsaksland som skulle rensas och gallras, då sitter det en hare där nere och då ringde jag mamma igen (stackars henne egentligen) och då sa hon att hon hade hittat den inna under nätet häromdagen hahaha.. då har den lilla raringen hoppat in men inte kunnat ta sig ut igen. och nu sitter han där utanför och kollar igen, skam den som ger sig :P !!

Dessa djur haha

Inga kommentarer: