fredag 14 augusti 2009

solen skiner

Vaknade av att jag fick ett sms, somnade igen. Vaknade 10 minuter efter av att mamma kom in och sa hejdå, hon skulle åka till jobbet. Somnade om igen, vaknade av att jag drömt att något "huligan" gäng kommit hem till mig här, för att slå D. Jag grät när jag vaknade, dem var brutala. Hela min släkt var med och hjälpte D, allt slutade med att jag hittade honom oskadd under balkongen. Men ändå, tänk vad hemsgt om det vore verklighet.

Allt för ofta läser man i mediavärlden om folk som blivit mördade efter fester eller folk som blivit mördade av sina sambos. Vilken sjuk värld vi lever i egentligen, jag får gåshud när jag tänker på hur lånad tiden på jorden är. Tänk om det är någon som vi känner nästa gång, tänk att få ett samtal från sjukhus eller polisen där dem säger att någon som står oss nära gått bort. Den som hade orsakat döden på en hjärtevän skulle inte få det lätt, usch! Sedan kan man ju gå bort på annat vis också, men då är det mer naturligt och inte lika onödigt. Nej, döden skrämmer mig.

Fick äntligen installerat Spotify, det var mitt smultron Jennifer som hjälpte mig. Egentligen var det busenkelt, att få tummen ur var nog det svåraste.

Idag leker kroppen ett spratt med mig, är helt stel i axlarna och mina höfter är svullna och stela. Det verker i hela kroppen, fryser och känner mig ganska down så att säga. Längesen jag märkte av min sjukdom nu, har varit skönt att vara ifrån den. Just nu behöver jag nog ledig tid och varm luft. När jag är stressad och mycket uppe i varv så brukar jag komma in i skov och oftast tar dom lång tid att komma ur, helt och hållet. Får bli massage med voltaren gel ikväll samt något varmt på höfterna. Det kommer nog snart bli bättre, hoppas jag på :)

Dags att sätta mig och kolla runt lite på nätet, idag får en varm kopp med grönt te värma mig. Puss och Kram, Sara