torsdag 27 augusti 2009

Idag är en dag, då jag skulle kunna skänka varenda krona till någon jag tycker om.

Det är mysterium detta med känslor och olika syn på saker och ting.
Det finns dom som prioriterar skönhet framför goda egenskaper, så som social, bra vän eller att vara en kvinna/man som folk vill umgås med. Sedan finns det också dom som tjänar pengar, men ger bort det mesta till välgörenhet, samtidigt som det finns dom som aldrig skänkt en enda liten krona till något fast dom sitter inne med flera miljoner på kontot. Tänk vad vi alla är olika, men tänk ändå vad alla är lika i slutändan. Allting handlar om att känna sig bra, att mata ens ego är dagens största uppgift. Alla saker du gör är för dig själv, direkt eller indirekt. Om du gör något för någon annan någon gång, så som passar någons hund eller köper en gåva bara för att visa att du uppskattar personen i fråga. Så gör du det för din egen skulle lika mycket som för den andras skull, du gör det för att känna dig själv som en god människa. Våran morot är att mata vårt ego och få det mättat. Vi är smarta, så smarta att vi aldrig kommer få nog av oss själva.

Man kan tänka fram och tillbaka utan att komma fram till något vettigt. Samtidigt som det finns dom som inte vet hur man tänker i de banor som somliga tänker i hela tiden. Att ligga där kvidande som ett litet barn, rör andra inte i ryggen. Medan det finns dom som kastar sig om en och pussar en tills andningen är i god balans igen och tårarna är som bort sprungna. Vissa nätter behöver man den där handen på höften för att kunna somna och sova hela natten. Vissa nätter behöver man ingen sömn, man nöjer sig med att ligga och kolla på sin älskades bröstkorg hur den sakta och metodiskt höjer sig och sedan sänker sig i samma hastighet. Och höra på näsans små diskreta visslingar. Inatt hade jag en natt då jag nöjde mig med att få ligga och kolla på dig, du är så vacker när du sover.

1 kommentar:

one day you will. sa...

alltså en sak jag inte förstår Sara: VAd hände med den där hårdingen jag umgicks med i vintras? Som tyckte sånnahär saker var urlöjliga? ahahaha! du är skoooojig