torsdag 13 augusti 2009

Sol, regn eller åska?

God Morgon!
Idag är det en mycket härlig dag. Solen skiner ibland, när molnens täta fasad glesat upp sig lite. Jag utnyttjade morgonens sköna stund genom att ge mig ut i skog och mark för att gå en promenad. Den blev längre än jag hade tänkt mig, kom hem 1h senare. Skönt att få röra på mig. I sommar hade jag planerat att jag skulle röra på mig jättemycket, långa sköna morgon promenader och sedan även simma en del. Istället har det blivit lata dagar framför TV:n eller att sitta still på jobbet. Men nu när tiderna på jobbet är allt färre och timmarna utan sysslor är allt fler så har jag äntligen tid att knyta på mig mina älskade rosa gympaskor.

Sitter här nyduschad och fräsch. Snodde lite av mammas ansiktskräm förut som jag älskar. Synd att den luktar så mycket, hon kommer ju märka direkt att jag ännu en gång vart där och nallat. Jag har ju en precis likadan själv, men min känns inte lika bra haha.

Idag ska jag jobba 16-20.15 vilket känns skönt. Imorgon är jag ledig igen, nästan som att jag varit ledig i 3 dagar fast ändå inte. Vad jag ska hitta på imorgon vet jag inte, men jag hoppas att jag ska få träffa min sötnos och kolla vidare på resor. Hoppas verkligen att det blir av. Skulle vara så skönt att komma iväg en vecka och bara vara med varandra. Det känns som att alla ska ut och resa, i alla fall någon vecka. Inte vill väl jag sitta här hemma då och rulla tummarna.

Ärligttalat så börjar jag bli nervös för hösten, tänk om ingenting blir som jag vill. Tänk om jag inte har något jobb. Mer än de få dagarna som min mamma kan erbjuda. Hoppas inneligt att något halvtidsjobb dykerupp. Hur ska man annars få råd att hitta på alla saker man vill. Konserter, tripper, skidresor osv. Samtidigt som jag längtar efter ledig tid, så skrämmer tanken mig.

Alldeles nyss small det här utanför min husfasad, jag blev rädd och hoppade bort till sängen. Kom på att det inte var mindre farligt att ligga där i fosterställning och vänta på pappa än att sitta kvar vid datorn och höja musiken. Vädret idag är inte pålitligt, helt upp och ner.
Nej nu ska jag ta tag i fläsket och röra mig ner till rummet. På med jobbkläder, sminka mig och sedan åka till mamma för att äta middag. Sedan går kursen i riktning mot Strömstad där jag ska knega som sagt :)

ha det bra tills vi hörs igen, Kramar Sara

Inga kommentarer: