torsdag 18 augusti 2011

När jag har fått ett fast jobb, då ska jag belöna mig själv genom att köpa en Carolina Gynning tavla. Jag har velat ha en sån så länge nu och bilderna av dem har liksom ettsat sig fast på näthinnan.
Tänk er ett sterilt rum, detaljer av mörkt träd, en tavla full av färger och en ljus soffa med ett tungt mörkt bort matchat till det. Jag ser hela mitt hem framför mig, kanske för att jag suttit och kollat igenom höstens nyheter och andra ting på Mio och Europa möbler.
I alla bloggar som jag läser (de stora alltså) så pratas det alltid om att man ska ha en målbild, något att sträva efter. Och det är verkligen viktigt, för har du inget att sträva och kämpa för då har du ju inte heller något att locka dig själv med. Vi kan inte nå framgång om vi inte vet vad målet är, eller i alla fall ett delmål. Vi gör så mycket saker "bara för att". Men vi kanske ska börja tänka ett steg längre istället och inte bara hasta oss in i saker och ting. I mina öron så låter det sunt, att se en produkt av det hela och under vägens gång verkligen tänka igenom allting. Både en och två gånger.
Idag är det torsdag, och jag märker att det är en tänkar dag idag.
Kram i massor.

Inga kommentarer: