tisdag 9 augusti 2011

Det kom en raring till kund in idag.
Han stod länge och läste på våra skvallertidningar som står precis vid kassorna. Sedan vänder han sig om mot mig och ser sådär funderande ut. Är helt tyst, och då frågade jag om det var något han funderade över. Då kliade han sig i huvudet och sa;

Han: Ja, vad är "shots" - S H O T S ?
Jag: Menar du Shorts? Det är ett par korta byxor kan man säga, såna som man har när det är sommar och varmt..
Han: Nej, S H O T S (bokstaverar igen).. Verkar som att man dricker dom eller något?
Jag: (Kom på vad det stod ute på Hänt Extra "Kissie drack 50 shots och blev tagen av polisen"... Jaha, shots.. Det är ren sprit som man häller upp i glas och sedan dricker.
Han: Jaha okej då förstår jag, ja det där är inte riktigt min bransch längre.. Men 50 verkar många.
Jag: Ja, 50 är nog ungefär 45 för många skulle jag tro.
Han: Okej, tack nu vet jag vad shots är i alla fall..

Inga kommentarer: