måndag 16 november 2009

Tiden rinner iväg,

Jag vaknade 8:43 av att min mobil ringde, jag tryckte på ljudlös och sov vidare. 10 minuter senare ringde det på hemtelefonen, mamma svarade och sprang med hennes allra snabbaste steg ner till mitt rum. Jag la täcket över huvudet och kände på mig att det var Konsum som ringde. Hon kvittrade som en liten fågel och sa"det är Katarina Sara, tänk om du får jobba då kan du köpa dom där kläderna du vill ha". Tanken slog mig att jag faktiskt ville jobba, jag svarade och var på mitt bästa morgonhumör. Hon frågade om jag kunde jobba den 27 november, självklart sa jag JA! :) så Jenny och ni andra, vi ses dåååå!!!!

Sitter nyvaken här med en kopp Ramlösa framför mig, ska snart stutsa upp och började göra hemmajorda hamburgebröd, :). När jag inte har jobb eller skola längre så ska jag nämligen börja baka, laga helt hemmagjord mat samt städa nedervåningen. (hoppas inte mamma ser detta, för då måste jag genomöra det på riktigt!! ).

Helgen var jätterolig, fredagen var jag med Sandra hemma hos Sofie och umgicks med såna vi aldrig träffar annars. Sen åkte vi ner till Grebbestad och kollade läget, det var en rolig kväll i alla fall på slutet. Lördagen spenderade jag i Fjällbacka med Linnéa, Amanda och Ida. Svinskoj att träffa dom igen och dansa galna danser och ta fruktansvärt fula kort på oss hihi. Men det innebär att jag bröt mitt alkohollöfte så jag har lite ångest nu, men det blev faktiskt inte så mycket alkohol så det får gå. Kvitter kvitter kvitter.

Måste leta upp receptet nu så jag kommer igång,
steg 1. leta upp recept
steg 2. ta fram alla ingredienser
steg 3. Börja blanda som fan
steg 4. låt dom jäsa
steg 5. arbeta dom till små hamburgebröd
steg 6. låt dom jäsa (igen!!)
steg 7 . Swish in i ugnen, GÖTTT
steg 8. Ta ut dom och beundra mina hemmagjorda hamburgebröd
steg 9. Ät dom, njut dom och var stolt!

Ha en bra dag, snart kommer Martin på fika tror jag, Puss och Kram

2 kommentarer:

Jensa sa...

Åh va kul sötnos.. Jag ska oxå jobba den 27:e.. Hur jobbar du jag jobbar iaf 16-24..
Då ska vi rocka vännen.. Sköt om dig sålänge..
Puuss.. :D

danielsson sa...

Hej raring!
Jag ska jobba 13-23 :)
Då ses vi snaaaaaaart wiie :)