lördag 14 november 2009

alkohol, alkohol, alkohol det var ett jävla tjat om alkohol


Sitter i soffan, iklädd mjukiströja och leggins. Jag älskar när jag vaknar upp på lördags morgonen och är både pigg och icke-bakis. Det är de som är det bästa med att inte dricka så ofta längre, att man slipper den där dagen-efter ångesten/illamåendet. Jag är sällan bakis, men oj vad jag kan må dåligt på annat vis. Inte för att jag gjort något jag ångrar, mer att man spenderat pengar på väldigt onödiga saker samt mår allmänt dåligt i kroppen dagen efter.

Nu när jag inte dricker så mycket längre så har jag märkt vilken stor saknad jag känner. Saknaden efter den samhörigheten som faktiskt alkoholen bidrar med. Att sitta på fredagskvällen och dricka en flaska vin framför idol, eller att ta en smaklig cider framför en rolig film på lördagskvällen. Dansa galna danser, ta fula foton, beställa galna saker från internet, umgås med folk man inte umgås med annars, ha galna utekvällar där allt är inkluderat eller sova på en plats som man inte innan ens kunnat drömma om att få sova på. Tänk vad en drog, som det faktiskt är kan göra med människan. Men jag måste erkänna att det är skönt att slippa dricka ibland, kroppen mår ju bättre av det.

Nu ikväll ska jag nog dock bryta mitt lilla uppehåll, för ikväll blir det trevliga drinkar och skönsång hemma hos min egna lilla sokkertopp. Vi blir fyra stycken, vilket kommer innebära att det blir galnare än någon kan tänka sig. Jag älskar förfester då man är ett par stycken bara, man kan prata, köra "jag har aldrig" och göra knasiga saker utan att behöva tänka på konsekvenserna. Sen gillar jag ju också att vara på stor förfest ibland också, kanske just för att det inte händer så ofta längre.

Detta inlägg känns väldigt onödigt nu när jag tänker efter, men skitsamma.
Ha en bra lördag, det ska jag ha <3

Inga kommentarer: