torsdag 10 februari 2011

Just nu håller jag på och lagar mat. La precis in en laxfilé i ugnen. Ska berätta hur jag har gjort. Jag tog en form där jag la wookgränsaker, laxfilen och 1dl grädde i. uppe på detta hade jag citronpeppar, sötsursås och salt. In i ugnen på 225 grader i ungefär 20 minuter. Till detta har jag kokt ris. muuums!

Det snöar ute så jag riktigt njuter av att sitta inne i köket och kolla ut, det är ju faktiskt väldigt mysigt när det snöar. Dessutom längtar jag till jag och mamma ska ut och åka längdskidor, eller rättare sagt hon ska åka och jag går bredvid. Hon fick ju det i present när hon fyllde år i Februari, men det har inte varit snö sen dess. Det får mig att tänka på att de faktiskt vart snöfritt väldigt länge, för hon fick skidorna ännu tidigare än hennes födelsedag. Ooh, smart sara!

Mamma ringde förut, hon berättade att min syster har ramlat där hon bor. Så istället för att jobba/plugga eller vad hon nu skulle göra så sitter hon på akuten och väntar på besked. Stackarn, tänk om den är bruten .. usch !

Dags att äta, mums!

Inga kommentarer: