fredag 11 februari 2011

2009

Efter Let's dance så ska jag prova min balklänning. Ibland längtar jag tillbaka till gymnasietiden. Det var så enkelt och så spännande på den tiden. Man visste aldrig vad som skulle hända och allting var som på en styv lina. Jag älskade livet mellan liv och död, jag var alltid nära branten men ramlade aldrig över.
En kväll minns jag speciellt, det var kvällen då man fick chansen att klä upp sig upp till öronen. Nämligen i Maj då våran bal var. Vad vacker jag kände mig, jag minns att jag skickade mms till min dåvarande flirt. Skrev något i stil med "ikväll skulle jag ta dig med storm" Tillbaka fick jag "Jag saknar dig". Det var ord jag aldrig hade fått höra innan, så den kvällen dansade jag på höga tår utan klackar. Den flirten rann ut i sanden och det var tur, för de var ingen bra tid.




Inga kommentarer: