söndag 14 februari 2010

Tillsamans ska vi sprida kärlek.

Tänk på att en främling är en vän du inte lärt känna

Vi ska lära oss att leva efter citat, det blir så mycket enklare och okomplicerat då. När orden läses upp förstår jag direkt att jag lever på ett annorlunda sätt. Öppna upp dörrarna istället för att stänga dom, och låt inte någonting hindra dig, planera istället hur du ska ta dig runt det aktuella hindret på vägen. Det finns ingenting som inte går att genomföra, bara att det kanske inte alltid kommer bli riktigt som man har tänkt sig. Men nog så bra kan det bli ändå.
Tänk om alla hade levt efter mottot att inte låta en konflikt hindra eller förstöra. Då hade världen varit en stor vänskapsplats, en plats där man spred kärlek och gav uppskattning. Vi hade inte delats in i olika delar, snälla-bråkiga-bra-rika-fattiga. Alla hade delat med sig, och havet hade varit en stor gemensam swimmingpool. Ingenting skulle ses som ett hinder, bara en anledning till att någonting skulle ta lite längre tid än planerat.

Just nu känner jag mig sentimental och lugn. Imorgon är en ny dag och då kanske min känsla ligger i fas med hur mitt huvud snurrade igår kväll. Det enda jag ser kanske är Blod-Svett-Tårar. Eller så ser jag möjligheter och börjar smida mina vackra planer. En sak vet jag om morgondagen i alla fall, jag ska ringa trafikskolan för att lägga upp en planering. För innan sommaren ska jag ha motorcykelkort, om jag så behöva tacka nej till eventuella jobbdagar som kan dyka upp. Förlorade timmar på gymmet gör ingenting, jag ser det som en undanflykt eller en uppoffring.

Sköt om er, ni är fina. Tillsamans sprider vi kärlek.

Inga kommentarer: