onsdag 28 oktober 2009

tjolimoliholi

Jag får så ofta inspiration ifrån andra bloggare. Så som tips på kläder, smink och skor. Men nu det senaste så har jag även fått mycket tankar sporrade av bloggares texter, tankar om att man ska uppskatta det man har. Ett perfekt liv innebär inte lyx och överflöd. Ett perfekt liv innebär faktiskt att man lever på stadiga grunder samt får sina behov uppfyllda. - Oftast glömmer vi bort de som är gratis, kärlek.

Sitter här nu med 8 rör mindre blod i kroppen, har varit hos läkaren idag. Han konstaterade att jag måste börja hos sjukgymnast igen samt att jag kanske har drabbats av körtelfeber. Eller Pusssjukan som man även kallar den, så det kanske betyder att jag måste sluta pussa på mina sessor jag umgås med. Tråkigt, men sant. Han kläckte komentaren
Per: "Sara är det så att du brukar pussas när du träffar killar?"
Jag: -Nej, eller ja eller varför undrar du?
Per: "Nej för det smittar ju genom saliv"
Jag: Ahaa, men jag tror jag kan ha blivit smittad då jag smakat på en killkompises klubba för några veckor sen....typ
Per: *kollar med undrande blick och skriver några rader på datorn*
Jag försöker alltid vara så oskyldig som det bara går, haha men denna gången tror jag nog att han genomskådade mig. Har haft honom som läkare sen jag var tre år. Så han känner mig och vet hur jag beter mig när jag inte menar det jag säger. jädra skit!

På vägen hem från sjukhuset så svängde jag in på torp för att kolla lite i affärerna. Hittade inget som jag fastnade för direkt. Men jag kom hem med:
*En randig tröja som är lite större
*Ett läppstift (skulle vara rött men råkade ta ett rosa istället..mitt färgseende!)
*En jättefin skinnväska med fransar
*Lösögonfransar (till halloween)
*Ansiktsmask med vitaminer, (skulle tydligen ge huden lyster)

Idag är min lediga dag, så nu ligger jag under filten i soffan och försöker få lite mer energi. Skulle fikat med M idag, men jag känner inte att jag riktigt mäktar med det. Egentligen beror det mycket på att jag inte vill hoppa ur min älskade mysdress höhöhö. Nej men skämt och sido..

Jag längtar så himla mycket till helgen, det kommer bli så bra vad jag än väljer att göra : ) Hoppas bara att min dress hinner komma, annars står jag där med en naken kropp utan något att klä den med.. Det får inte hända!!! Om jag inte får dräkten så kommer jag fan låtsas ha rymt eller något, okontakt bar, osynlig och helt borta!

Ha en fin dag, Puss & Kram

Inga kommentarer: