tisdag 20 oktober 2009

:)

Detta med träning är ett stress moment för mig just nu, jag vet inte hur jag ska hitta den bästa motivationen och jag vet inte heller hur jag ska hitta tiden som passar just mig bäst. Jag visste igår vart jag ville träna och även hur jag skulle träna men idag vaknade jag med lite ångest över tanken att stå där i tighta byxor och linne som framhäver mina armar. Jag fick lite smått panik av tanken att springa i 10 minuter och sedan vara tvungen att gå av löpbandet för att mitt flås är så högljutt att dom andra i rummet får huvudverk av att ha mig där. Tror nog att jag måste träna lite här hemma först, innan jag tar steget att faktiskt köpa gymkort på ett bra gym här i närheten.

Det är en sak till som måste hända innan jag kan börja träna, jag måste bli helt frisk. Sitter just nu med litelite feber igen och ont i halsen. Förstår inte vad det är som spökar i kroppen, men någonting är det. Monstret inom mig äter upp min energi så snälla, hitta ett nytt hem :). . Ringde mamma förut och förklarade för henne att jag nog fått Svininfluensan, hon skrattade och sa "Ja, det skulle ju va konstigt om du inte råkade ut för det också..." Jag förstod hennes ironi i det hon sa. Vi la på och lag lagade en jädrans stadig lunch.

sitter nu och lyssnar på någon ny skiva som ligger ute på Spotify, haha kan inte riktigt säga att jag gillar det jag lyssnar på men det är i alla fall nått som låter vilket är positivt såhär i ensamheten på Skistad. Kanske skulle ta mig vatten över huvudet och faktiskt skriva in någon bra artists namn och lyssna på godis för öronen, men nej.


Det börjar bli dags att hälla ut vattnet som jag städat nedervåningen med. Annars är jag ju avslöjad med att jag faktiskt inte är så ordningssam. Föresten, jag tycker det är rätt skoj att städa ibland, men bara ibland.

Pratade med min ängel igår, förstod på henne att hon stod inför ett dilemma. Men sms:et på natten fick mig att känna en lugn känsla, hon hade gjort rätt beslut. Är så fruktansvärt stolt över dig, min skatt. Du hade bollen i din hand, du hanterade det så bra. <3

Ta hand om er!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Jag älskar dig!

danielsson sa...

Och jag Älskar dig! Min prinsessa.