onsdag 14 oktober 2009

Frost och solsken, morgonstund har guld i mun

Jag stack handen utanför täcket och möttes av ett rum som var kallt, säkert 3-4 grader kallare än vad det brukar. Satte foten mot elementet i hopp om att det alstrade värme, foten rycktes bort hastigt - Där var det ännu kallare än ute i rummet. Utan att tänka mig för började jag gå runt oplanerat i rummet och leta efter något, jag letade efter mina älskade raggisar. Bestämde mig i samma sekund som jag såg dom att jag måste ringa farmor så hon stickar ett par nya till mig i år, men med ett annat garn som inte sticks.
När jag väl fått på mig raggisarna, tights och en stor skjorta så gick jag för att kolla hur vädret var. Idag får jag nämligen gå ut, i alla fall en stund. Jag möttes av ett väldigt ljus utifrån, gräsmattan vad lite gråaktig i färgen och personen som var ute på morgonpromenad flåsade ut rök ur munnen. DET ÄR FROST!!!

Jag älskar när det är kallt ute, -vindstilla, sol, kallt och en kopp med rykande choklad. När vädret har stabiliserat sig och varit såhär ett tag så kommer även jag kunna njuta av det fullt ut. Då kan jag äntligen gå ut och ta en promenad utan en timma i duschen först för att smörja upp kroppen. För att jag ska minnas att det var just denna morgonen som gav mig en sån positiv energi så tog jag lite kort ute i trädgården. Dels är det för mitt eget minne och dels är det för att Linnéa i USA och Jennifer i Thailand ska veta att vi också har det bra här hemma. <3
I och för sig så vet jag att Jennifer inte gillar kyla, men lite avis kanske hon blir *hoppas*.




Nu börjar allt kännas bättre igen, eftersom en efter en har kommit hem igen. För bara en vecka sen så hade jag fyra och fem kompisar utanför Tanums kommun. Ensam, ja det kan ni skriva upp att jag kände mig haha! Nu är i alla fall tre av er hemma igen, SKÖNT. Som jag sa både till Linnéa och Sandra igår, "Det är så skönt att ha dig hemma igen, nu kan jag vara lugn". Som en liten mamma, haha!

Nu ska jag gå upp och brygga lite kaffe (vuxenpoäng) och sedan sätta mig och kolla på TV. Eller nej, först ska jag gå in på min farmville och fixa lite.

Ps: Jag ska sno Acne skjortan/klänningen av dig Sandra om du hinner köpa den först. Grrrrr. Ds.

Ta hand om er, ni är guld

Inga kommentarer: