onsdag 25 januari 2012

Onsdag - frost och sol

Solen värmer min vänstra axel här jag sitter nu. Kinden känns röd och mosig. Det är underbart väder ute, solen skiner och himlen är näst in till helt blå/grå. Just i stundens sköna stund så njuter jag lite av att vara hemma, just för att jag kan gå ut och fylla lungorna med ren och lätt luft. Det är detta som är så fantastiskt med vintern, dagar som dessa.

Vaknade som vanligt tidigt och kände mig stel som en pensionär, men det gjorde ingenting för jag är sjukskriven nu i några dagar. Det är den där rackares ryggen som spökar igen, rygg och axel. Men nu har jag efter rådgivning hoppat på en intensivskur igen, så detta ska nog bli bra snart.

När jag hade ätit en skål yoghurt och druckit min obligatoriska kopp kaffe i morse så tog jag på mig kängorna och gick bort till Konsum. Det är nämligen så att jag skjutit upp inköpet av toapapper jätte länge nu hahaha. Så idag tog jag sista remsan papper, och det känns ju lite 50-tal att torka sig med handen och sedan tvätta den ed två och vatten. Så för att slippa det så tog jag mig till affären, fick även med mig den enklaste lunchen någonsin hem - krögarpytt. LOVE

Nu ska jag skala morot, ställa in disken, vattna blommorna och sedan ringa jobbet. Ska äntligen få komma tillbaka, men inte fören fredag. Underbart att ha något att se fram emot.

Sköt nu om er, och njut av att vara hela i kropp och stjäl.

Nu sjunger tulpanerna på sista versen. Får köpa nya på fredag, japp japp!

Inga kommentarer: