söndag 9 januari 2011

Gårdagen

Det var en jättetrevlig kväll igår, alltid mysigt att umgås ett gäng tjejer. Vi blev fem stycken, fem stycken som älskar spel och snicksnack. Ena ronden vann jag och andra ronden vann Sara, det var helt enkelt så att om man hette Sara så hade man tur i spel igår. Spelet vi spelade heter "Trodde du ja" och det var jätteroligt. Speciellt när man fick utmanings-kort. Då kanske det stod "ring en kompis och säg "Det är jag som är tomten" " och sen skulle man bara lägga på. Allt blir roligare med lite vin i kroppen också, till en början var vi lite fega ned utmaningarna men allt eftersom så blev vi allt mer tävlingsinriktade.

Hade läst tidigare på dagen om att det var väldigt halt ute, jag tänkte i smyg för mig själv att folket överreagerade. Eftersom nu för tiden så är det "snöstorm" så fort det snöar och katastrof om ett träd har ramlat över vägen (i princip). Så jag packade bilen och åkte till Grind för att hämta Amanda och Sara. Okej, förlåt att jag inte lyssnade på era ord. DET VAR SVIN HALT! När vi kom till Fjällbacka så slutade bilen styra helt, den gick som en orm på vägen. Det är inte ofta jag är rädd när jag kör bil, men igår då var jag faktiskt det. Känslan av att inte ha kontroll över skiten, den är jobbig och läskig. Men fram kom vi och hem också. Vägen hem tog mig ungefär 30 minuter och i vanliga fall brukar den ta ungefär 10. Ni kanske förstår?

Nu börjar det bli dags att ta på sig myskläder och byta rum. För jag kommer inte ge mig ut i detta dåliga väglag. Fast det är klart, när rastlösheten kommer...då har nog "nöden" ingen lag.

Puss och Kram

Inga kommentarer: