måndag 17 januari 2011

Ett samtal bort.

Det är så skönt att ens vänner bara är ett samtal bort. Numera har jag en nära vän i Lund, en fin vän i Jönköping, två underbaringar i Uddevalla och några här hemma bara tio minuter bort. Det som är så fantastiskt med dagens teknik är att man både kan se och höra varandra, oberoende avståndet. Och med dagens utbyggda förflyttningsmöjligheter så är det enklare än någonsin att bara sätta sig på tåget eller flyget. Visst är det väl perfekt?

Jag vet att jag låter helt bort nu, men jag uppskattar det verkligen. Så idag har jag ringt, ringt och ringt och jag känner mig hel igen. Så töntigt, men så sant. Att bara få höra en kär väns röst är så uppskattat för mig. Älskar när någon spontant ringer, bara för att höra hur det är eller för att få höra om helgens bravader. Det är förmedlade tankar som räknas.

Tack för att jag har så fina vänner, ni är så betydande i mitt liv. Kärlek till er!

Inga kommentarer: