lördag 1 januari 2011

Allting började med en oskyldig flirt. En blick från väster och ett närmande från öst. Min mage fylldes av fjärilar och jag bad min finaste vän att nypa mig i armen för att göra det ännu tydligare att det inte var en dröm. Du stod där, så solbränd och vacker. Dina isblå ögon sken som lampor i mörkret, bakom dig såg jag raketer som ställts upp. Tiden började närma sig 00,00 och stunden var snart kommen. Du kollade bort, och jag vänta ryggen till. Då kände jag något, en hand mot min tjocka Peak-jacka. Jag kände den så tydligt, men istället för att vända mig om låtsades jag att det ingen hand på min rygg fans. Snön singlade ner, jag hörde i mikrofonen att det började bli dags att skaka skumpan så ett härligt fyrverkeri av bubbel snart kunde utbringas. Jag var så fokuserad på att inte känna efter, på att bara njuta av stunden. Fjärilarna i min lilla mage bet mig, dem var helt ivriga. Jag kommer alltid minnas det. Du virade mitt bruna hår runt ditt stora pekfinger, slickade dig om läpparna och precis när klockan slog 00,00 böjde du dig fram och gav mig en kyss.
Den var så passionerad, att jag aldrig kommer kunna glömma den. Vi välkomnade det nya året. Och jag avslutade det andra.

Det värsta med att min älskade vän skulle nypa mig, var att jag aldrig kände nypet. Det var alltså en dröm. bättre lycka nästa gång.

Inga kommentarer: