lördag 17 december 2011

Lördags tänk

Iklädd myskläder sitter jag och tänker tillbaka på hur bra denna helg har varit hitills.
Igår slutade jag jobba sent, åkte hem och sov min fredags-lur på 30 minuter. Vaknade av att grannen knackade på dörren, hade ett krismöte och sedan var det bara att måla kinderna bruna. För jag var inbjuden på fredagsmys i Uddevalla, med världens mysigaste person. Möttes av en varm famn, kind mot kind stod vi länge. Vi satte oss i soffan och borrade ner oss, trötta som vi var efter en vecka full av jobb. Vid midnatt fick vi någon slags överskottsenergi så vi började prata och det gick inte att sluta. Tillslut såg jag hur ögonen gick i kors, och jag tillät mig att inse de att tröttheten var ett faktum även hos mig.

Vi hann i alla fall att se igenom hela "Sunes Jul" med de 24 avsnitten som visades då den gick som julkalender. Sedan hände något, och jag kan inte sluta le.

Idag vaknade jag upp, i en främmande miljö och upptäckte att det inte alls var så främmande som jag en gång trott att de skulle kännas som. Jag tittade till vänster och insåg att jag somnat mitt i en mening. Vi började dagen med frukost och kaffe framför "musikhjälpen" på TV'n. Sedan var det dags att ta itu med tvätten, då la jag mig på soffan och njöt av att slippa hjälpa till. Jag packade ner mina saker i väskan och tackade för mig.


På torp var en annan vän och väntade på mig, och där var vi verkligen inte ensamma. Det var sjukt mycket folk, glömde bort att det var helgen innan julafton. Kunde ju tänkt längre än näsan räckte. Fick i alla fall köpt färdigt alla mina julklappar.

Kom hem till en tom och kall lägenhet, hoppade in i duschen för att göra mig lite julfin. Det vankades julmiddag på skistad med delar av mammas släkt. Så där har jag spenderat min kväll, tillsammans med godingar. Och det glädjer mig så att jag har pigga morföräldrar.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag älskar helger som dessa, fler sådana.

Förresten, nu har nedräkningen börjat och jag är så förväntansfull inför kommande veckor med mina prinsessor hemma <3


Puss och Kärlek

Inga kommentarer: