onsdag 28 december 2011

Botade min jobbiga sjukdom med god mat och tjejsnack hos Sofie idag. Jag har lärt mig det att man blir snabbare frisk om man har det trevligt runt sig. För då känner man sig inte lika låg och vek. Vi åt i alla fall jättegod mat och myste i soffan medan barnen sov.

Innan jag åkte till Sofie så spenderade jag en timma helt i onödan för att få tag på medicin till mig och mina bihålor. Precis när jag kommer fram till apoteket då drar hon ner rullgardinen och pekar mot skylten där det står Lunchstängt. Tack tänkte jag och tog med mig febern och hem la mig i soffan. Så jag kom hem lika tomhänt och ännu mer irriterad än innan. Så innan jag åkte till Sofie sedan så fick jag ta vägen om apoteket och köpa de jag skulle ha. Och jag förstår inte varför det var så svårt att höra vad jag sa.
"Jag vill ha nässpray, Otrivin utan mentol och för vuxna tack :) "
-Okej, (kvinnan sträcker fram nässpray för barn med mentol)
"Jag ville ha för vuxna, och utan mentol tack :)"
-Jaha oj förlåt, var det något mer?
"Ja en ask med alvedon också tack"
-Sa du två askar? :)
"Nej EN ask"
-Okej, 81:- då tack.

Jag tror jag pratade nasalt eller något för tydligen så hörde hon ju inte vad jag sa i alla fall...

Inga kommentarer: