söndag 20 november 2011

Pyssel

Idag har jag varit i pysseltaken. Tog på mig mina Hunter stövlar och begav mig hem till Skistad. Först fick jag för mig att renovera en fotoram, alltså måla den. Efter det begav jag mig ut i skog och mark för att hitta en björk att fälla. Vad jag skulle ha den till kan ni aldrig gissa, jag skulle fixa en snygg gardinstång till köket. Jag blev så nöjd!! Dock har jag inte testat den ännu, och jag hoppas på att den inte är för kort. (ögonmått är inte min starka sida).

Efter att vi pysslad och grejat så lagade vi nötstek, kokade potatis och gjorde färdigt middagen. Eftersom det var söndag så la vi oss i soffan och lät oss somna en stund. Sedan knackade grannen på dörren och då hade han kört fast med bilen. Då var det på med stövlarna igen. Jag älskar nog detta med land och skog.

Vi fikade, pratade och fnissade. Min familj är underbar <3 !


___________________

När jag kom hem till mig igen så började jag städa och plocka, så nu är det så mysigt här. Sprang även bort och hämtade ut ett paket från gymgrosisten, köpte en julstjärna och en adventsljusstake. Så nu väntar jag bara på att det är dags att plocka upp alla fina tomtar. JULJULJULJULJUL!


Inga kommentarer: