lördag 5 november 2011

Lördag

Vaknade av mig själv klockan 7.26 imorse, insåg att klocka snart skulle ringa. Klockan ringde samtidigt som det kom ett sms. Det var mamma. Anledningen till att jag hade ställt klockan var för att jag hade tänkt att överraska Linda att åka med till IKEA. Istället sitter jag nu i min soffa och myser.

Ska iväg på julbord med ett vikariegäng från jobbet ikväll, så mamma tyckte jag skulle vara hemma och göra sånt jag får energi av istället för sånt som tar energi. Och hon har nog rätt, för jag är inne i en liten kropp-svacka vilket innebär att jag måste spara på mina steg och energibovar. Mest är det högersida som spökar. Suck!

Snart ska jag ändå ta på mig träningsbyxor och gå en promenad, för det är så skönt att göra det på förmiddagen. På vägen hem ska jag även handla saker till att göra muffins. Funderar på om ja ska baka dom idag eller om dom ska vara rykande färska imorgon då vi ska fira pappa? Dilemma

Snart ska jag sticka iväg, först ska jag bara kolla lite till på nyhetsmorgon. Jag tror att jag har blivit en ung pensionär !

Ha nu en toppenhelg. Kram

Inga kommentarer: