söndag 7 november 2010

Återblick till förra helgen

Förra helgen var jag på världens roligaste fest. Det var en sån kväll som man kommer minnas när man är pensionär och sitter och berättar för sina små barnbarn om hur det var när man var ung. Stämningen var på topp, drickan flödade, glassen var god, talet jag höll gick bra, vi skrattade, ögonen tårades, det var live-musik, bra Dj.. Ni börjar förstå hur underbar kvällen var antar jag. Så tack för den kvällen mina hjärtan. Amanda och Linnéa.

När jag satt inne på toaletten fick jag ett samtal plötsligt. Jag svarade och möttes utav ett chockerande meddelande. "Sara, bli inte rädd nu..men vi har kört av vägen" . Direkt greps jag av panik och blev helt tokig. Fick i alla fall klart för mig att ingen hade blivit skadad mer än J i huvudet. Glassplitterskärvor i bakhuvudet och på händerna, och glas i skorna. Dem andra var oskadda. Hoppades att det var ett skämt och att jag drömde en mardröm men så var inte fallet.
Kvällen slutade med att dem hämtade ett annat fordon så vi kom hem i alla fall. Och dagen efter åkte vi för att kolla hur bilen såg ut. Den fula gula bilen var ännu fulare nu.



Tänk vilka sjuka saker som kan hända när man tror att allt är på topp. Men som tur var så gick allting bra och alla mår bra nu :) . Och nu har han blivit ägare av en ny bil, med bättre färg hahaha.

Denna helgen har varit betydligt mycket lugnare. Har vart med fina människor, gått promenad, ätit god mat, umgåtts med familjen, kört på fyllon och varit glad :)

Hoppas verkligen att denna veckan blir lika bra som förra, och förra där innan... Det känns så bra nu, allting flyter på och jag trivs som fisken i sjön på jobbet. Bara energin kommer tillbaka nu så är jag riktigt nöjd.

Puss och Kram

Inga kommentarer: