tisdag 29 september 2009

Kylan har kommit till västkusten

Vilken kyla det har kommit till oss på västkusten. Jag är överlycklig, älskar när det kommer rök ur munnen, när fingrarna blir blå/vita och när man får lov att använda den nyinköpta vinterjackan. Känslan av att vara ute i kylan och få rosiga kinder gör mig glad. I skolan idag gick vi ut på alla raster och njöt av det kalla men soliga vädret. Tänkte gå en promenad när jag kom hem, men somnade tyvärr i soffan och vaknade upp 2 timmar senare. Då ändrade jag på taktiken och åt lite godis istället. Det är ju faktiskt lillfredag idag.

Igår var jag hemma hos min snuttebulle och sa hejdå till henne. Hon åker ju snart till Thailand i hela två månader. Jag kommer sakna henne så sjukt mycket. Jennifer, detta är till dig nu;
Fokusera inte på min saknad, fokusera inte på att jag sitter hemma i mitt ljusblåa hus och gråter över att jag har så tråkig syn på livet så jag inte vågar göra något sånt som du kommer vara med om. Tänk inte heller på alla förlorade stunder med mig under de två månaderna. Fokusera på att ha det bra, ni kommer få det så underbart bra. Jag tror på dig, <3. Nästan så att jag vill vara ett av barnen på barnhemmet, hihi. Kommer sakna dig men tiden kommer att gå fort och jag vet att du kommer komma hem med en ny erfarenhet och det är väldigt mycket värt. Som jag och din mamma kom överrens om igår, "Varför skulle något hända där nere, när det inte hänt något här hemma?". Alla dumma tankar på konstiga händelser "som kan hända" snurrar ju såklart i huvudet. Men ärligt talat så tror jag att man är mer aktsam i ett nytt land än hemma i sitt land där man bott hela sitt liv. Ta vara på dig, <3 Jag älskar dig!

Dags att kolla på Unga mödrar, lite utav ett favorit program. Imorgon ska jag till skolan, sedan äta på Sjögrens och sedan kanske vi åker till Nordby eller Torp. Om jag inte överväger att ändra planerna helt och följer med Sandra till Göteborg. Det är ju så mysigt där. -Det är sista veckan i skolan nu föresten, innan 5 veckors praktik.

Ta det lugnt allihopa, ni är guld.

1 kommentar:

one day you will. sa...

aaaaaaaaaaaw jag kommer allt sakna dig även om jag vill eller inte!!<3<3