onsdag 17 oktober 2012

Jag sitter iklädd tights och en stor svart tröja. Mammas glasögon och en tvinnad lugg. Ibland så känner jag att man blir mer sjuk om man går runt i lösa och slappa kläder, därför försökte jag mig på den nya metoden- vanliga kläder. Dock verkar det inte vara så stor effekt.

Imorse när jag satt och åt min tonfisksallad som vad kvar från lunchen igår så knackade det på dörren. Först tänkte jag att jag nog skiter i att öppna för jag är lite rädd för sånt där. Efter tre ivriga knackningar så tog jag mod till mig och gick till dörren för att öppna. Min blick möter en annan blick, en kvinna med mörka ögon och håret uppsatt i en slarvig tofs. Tanken slog mig "att hon har kört över ett råddjur och behöver låna telefon" men nej så var det inte, det förstod jag direkt. Hon hade något annat på hjärtat, något mer speciellt och nytt. Detta var nämligen en kvinna som jobbade för ett företag som åkte runt och sålde fisk, kött och kyckling. Dom packar bilen full på morgonen och sedan åker dom runt till hus på landsbygden (kanske samhällen också?). Tyvärr fick jag tacka nej till detta super-erbjudandet. Vilken service va, kött levererat hem till ytterdörren. Jag älskar idén, synd bara att det är så få hushåll som faktiskt har någon hemma mitt på dagen. 

Allt fler hushåll i Sverige testar de olika formerna utav "Linas matkasse". Och visst, jag hade också kunnat tänka mig att testa det om jag hade en vardagsstress som hette duga och noll intresse för mat. Nu var har jag varken stor stress i min vardag eller mat-torka så jag sparar det till en senare epok i livet.

Det börjar bli dags att sätta på kaffet känner jag, huvudet bultar som om att någon har slagit mig med en hård klubba bak i. Det är otrevligt och jobbigt. Förr sa jag alltid att jag ALDRIG hade huvudverk, jag har ändrat de uttrycket nu. För det stämmer inte längre. Skrutt!

Idag är det verkligen höst ute!

Inga kommentarer: