tisdag 12 januari 2010

Dom djävlarna tog oss, en efter en, dom ljög och bedrog oss med sanningen.

Tänk hur allting kan förändras på bara en sekund, man läser en rad och en framtid uppbyggd på hopp och lycka rasar. Jag läste raderna några sekunder efter att dom skrevs, och mitt hjärta knöt sig. -För er.
Att någon lämnar jorden innebär så mycket känslor, förlorade tankar om hopp, vänskap och kärlek. Vid tillfället känns allting mer än hopplöst, ingenting kan beskrivas vid ord. Allt för ofta beror en bortgång på något onödigt, bilkörning på hal väg, intag av olagliga preparat, flygresa eller fel val av väg. Hur någon lämnar jorden spelar ingen roll, sorgen blir lika stor ändå. Det jobbigaste en nära anhörig kan få höra är att personen i fråga "orsakade sin död på egen hand". Om så är fallet, är det ett val eller en handling som antagligen inte varit helt planerad. Jag tror inte på metoden att skuldsätta någon, eller att ge hela skulden till den som lämnat anexet. Vi lever i en värld full av påtryckningar och påverkande faktorer. En värld full av orättvisor och vrede.

Vi måste stå upp för varandra, hålla händerna och visa varandra hur fint livet är.
Jag blir allt för berörd, vi fäller en tår. Du, jag, vi och dom.
Men en sak är jag säker på, och det är att ni kommer ses på andra sidan igen. På något vis hoppas jag att du får ta del av all uppvaktning du får nu, när du lämnat jorden med dina vita starka vingar. Så många tankar, ljus och tårar cirkulerar runt oss.

-Jag är säker på att du ser oss,

2 kommentarer:

Jensa sa...

Du är verkligen bra på att skriva så det berör en..
Hoppas att det går bra med dig vännen.. Saknar dig..Puss o kram

danielsson sa...

Vad snäll du är! :)
Med mig går det bra, värre med dem runt omkring som kände honom.

Saknar dig också, Puss och Kram!