onsdag 16 december 2009

Snön faller,

Ena dagen känns allt så mycket rödare än andra, idag är en sån röd dag.
Vädret spelar en stor roll för min kropps kondition, allting blir mycket lättare när det är ett väder som faller mig i smaken. Idag snöar det som tusan och då trivs jag som fisken i sjön. Egentligen borde jag ha gått en lång promenad, men istället valde jag att sova en liten stund extra för att sedan få extra energi till att städa mitt mycket stökiga rum. Nu några timmar efter så känns det hemtrevligt och mysigt. Mina älskade tomtar är på plats och dukarna är "strukna" och pålagda.

Satt förut och pratade med Linnéa och shockades. För plötsligt kom "min rosa helikopter" låten utsprutande ur mina högtalare. Det var radio-prime som stod för låten. Samtidigt som jag började skratta av att jag sjöng med hela låten så slungades jag in i en dimma. Jag kom även på det att jag längtar väldigt mycket till juldagen och nyårsafton. Det är de två största dagarna på året, när det handlar om party och att svänga om de små lurviga. Jag längtar så att det sprätter i kroppen, det kommer bli två riktigt bra dagar. Hoppas att det händer något lite extra innan man går ut på krogen. Och tolvslaget, tänk om jag får kyssen som jag så många år har längtat efter. Nu drömmer jag, och det känns så fritt och skönt. För i mina drömmar råder inga problem eller hinder.

Det är något knasigt med min dator och min stereo, för när jag har i laddaren så brusar radion men när jag drar ur laddaren så blir kanalen helt brus-fri. Har dom något slags hat till varandra? Eller vad beror detta mycket märkliga på? Någon slags hatkärlek måste det ju vara, eftersom dom reagerar så starkt på varandra.

Klockan 13.30 ska Amanda klippa och färga håret, hoppas att det blir fint vännen :). Men det tror jag absolut att det blir, alla förändringar brukar vara positiva och roliga. Ibland känner man att de blev lite dåligt, men sen efter ett tag när ögonen vant sig så trivs man. Ofta handlar det nog om att man är ovan med vad man ser och att man blivit så van med det man tidigare hade. När hon är klar hoppas jag att hon kommer förbi och säger hej, saknar henne så.
Träffades bara en liten sväng igår, när vi var på jobbsökar information på arbetsförmedlingen. Förövrigt så är det ganska tragiskt att det var just där vi träffades efter alla dessa veckor. hihi, aldrig slutar man förvånas.

Efter att jag varit hos arbetsförmedlingen igår så åkte jag till Jennifer, mysigt som alltid. Vi åt mos och korv, vi kom på det att korv är bland det enklaste och godaste som finns. Som Jennifer sa "jag skulle kunna föräta mig på korv med bröd" och jag håller fullständigt med henne haha!

Nu ska jag hoppa in i duschen för just idag är jag en riktig snuskfia, håret går att forma hur jag vill och det ser mörkare ut än vanligt. - Klara tecken på att det inte är i sitt bästa skick precis!

Sköt om er,

Inga kommentarer: