måndag 19 juli 2010

Lugnet har kommit,

Sitter här vid datorn igen, lyssnar på Lars Winnerbäck och tänker tillbaka till kvällen då jag var och lyssnade på honom. Jag hade så många fina vänner runt mig, vädret var bra och alla var så glada. Allting var perfekt, men någonting saknades och nu vet jag vad det var. Hemlighetens hemlighet har närmat sig, och jag trivs så förjordat bra där jag är just nu. Låt oss,

Nu har jag kommit in i rutinerna kring jobbet, oftast har jag morgonpasset som går mellan 7,30-15 det är jätteskönt eftersom du då är färdig när de flesta andra också slutar jobba. Perfekt om det är sjöväder, perfekt om du vill hinna grilla med fina vänner, eller om du bara vill hem och kolla på bra TV-serier på TV:n för det är på eftermiddagen dom flesta bra går. Idag hade jag planerat att gå ut, men jag har ångrat mig nu så jag stannar hemma och njuter av att kunna sova längre imrogon utan att ha ett dunkande huvud och ömma fötter. Egentligen är det då jag trivs bäst, när jag vet att jag haft en perfekt kväll dagen innan. Men just dessa dagar, (en och en halv) ska jag ta hand om mig själv. Så imorgon har mamma bokat in ansiktsbehandling för mig, sedan ska jag åka till Nordby med min syster på eftermiddagen och där emellan någon gång ska jag åka och besöka min älskade kusin. Bara göra sånt som får mig att må bra,
På kvällen åker jag nog iväg och träffar någon som betyder mycket för mig, kanske en vän, kanske en släkting eller någon som nyligen kommit in i mitt liv : ) .

Hoppas att ni har det bra och att ni trivs med tillvaron, om inte så tycker jag att ni ska fundera på vad det är som gör den mindre positiv. Gör listor, ta tag i problemen och låt er inte slösa ut eran dyrbara tid på att grubbla, vara ledsen och missnöjd. Livet är för kort för det


(vilken gammal bild jag hittade)

Inga kommentarer: