torsdag 8 juli 2010

Dåligt samvete

Sitter här och skäms, medan pappa står ute i köket och gör sitt bästa för att få ihop en bra kvällsmat. Anledningen till att jag skäms är för att jag skrek åt honom att jag inte orkar laga mat idag, att jag inte orkar ringa mamma och fråga vad vi ska ha till grillmaten, att jag inte orkar hålla ögonen öppna....JAG JOBBAR FÖR HELVETE. Ungefär så sa jag, och jag skäms nu. Så det slutade med att jag gick ut och kramade om pappa. Inte tusan ska han behöva ta skit för att jag jobbar och tjänar pengar. För att jag är en lycklig och glad tjej, som har ett jobb. Förlåt pappa.

Imorgon är sista arbetsdagen för denna vecka, sedan är jag ledig fram till tisdag 7,30. Det ska bli skönt att vara ledig. Och känner jag mig själv så kommer jag hänga en hel del på uteställena i Grebbestad, på restauranger runt omkring här jag bor samt ligga raklång på stranden under dagarna om det är sol på himlen. Det är dagar precis i min smak, nu längtar jag ännu mer.
Förövrigt mina vänner så frågade jag om vi kunde vara här på lördag, innan vi ska ut i Grebbestad och dom skulle fundera på det. Men om jag köper med mig färska jordgubbar och grädde imorgon så kommer det nog ordna sig. Allting går att flirta sig till.

Det börjar bli dags att bege mig ut i köket där grannarna och pappa sitter och dricker pilsner. Jag måste komma i stämning, för imorgon börjar det. Wiiiiiiiie <3

Sköt om er, Kärlek

Inga kommentarer: