onsdag 5 juni 2013

Flygande rosenblad, skummande champagne och glada gäster.
I lördags vaknade jag upp bredvid någon som står mig nära, en puss i pannan tog jag emot och sedan steg jag upp ur den alldeles för varma sängen. Jag bar på ett lyckorus i kroppen och insåg snabbt att dagen var inne då jag skulle göra något för första gången i mitt liv. Servera på ett bröllop.. För att förbereda mig på bästa sätt så laddade vi tillsammans upp med en stor frukost och en rejäl kopp kaffe. Vi satt och småpratade precis som vanligt och jag tjuvkikade lite extra bara för att jag kunde. Kroppen fnittrar när jag är i din närhet.

Efter att ha laddat upp för denna stora dag så satte jag mig i Lucy och vi åkte hemåt. Mellanlandade i Tanumshede där Sofie befann sig hemma i sitt föräldrahem. Vi skulle klä upp oss och göra oss snygga inför kommande uppdrag. Hög svart kjol, vit skjorta nedstoppad under kanten, vita converse och en inbakad fläta var vad vi tillsammans bar. Allting var likadant, allting förutom underkläder och hudens färg.
Väl färdiga så svängde vi inom Rasta för två korv i bröd, vi var tvungna att ladda upp ordentligt - energifattig mat men ändå mättande.

För att komma in i lokalen där festen sedan skulle vara så var vi tvungna att komma åt nyckeln vilket det endast var brudgubben som hade. En nervös Daniel gav oss nyckeln och vi påbörjade vårt jobb som servitörer. Efter en timmas förberedelse så började gästerna droppa in och dagens stora uppdrag drog igång.  Allting gick som en dans. Mycket tack vare en kille som hette Daniel som hjälpte oss att servera.






Inga kommentarer: