söndag 19 juni 2011

Det finns stunder i livet då man tillåter sig att njuta lite extra. Stunder då allting känns som en saga och en dröm. Allt oftare får jag bära på den lyckliga känslan, att jag har det oförskämt bra och att jag är så tacksam för allt. Samtidigt som jag allt oftare bär på känslan över osäkerhet och lite vemod. Det finns så många fler som jag vill ge kärlek till, men jag tillåts inte riktigt komma nära. Men eftersom jag tror på ödet, tiden och att "var sak har sin tid" så tacklar jag den känslan ganska bra, för min tid kommer den också. Det lovar jag mig själv

Den här helgen har jag spenderat i Uddevalla, mesta dels. Och det har varit riktigt trevligt och nostalgiskt. När jag vaknade upp med dunkande huvudverk, min bästis i sängen bredvid mig och en mage som skrek på coca cola så kändes allt som för två år sen. Tänk att det redan har gått två år förresten, det känns inte så. Vad har jag hunnit med? Det känns som att alla andra har hunnit med så mycket mer än vad jag har gjort. Fast jag är nöjd med mina två år ändå, det handlar kanske inte om hur många saker man gjort, utan hur nöjd man varit med tillvaron. Och jag har varit nöjd, för det mesta :) .

(jag borde berätta om min fredag och min lördag men jag gör det en annan dag)

Nu sitter jag och väntar på att maten ska bli färdig, grillspätt, färskpotatis, Tzatsiki och en god sommarsallad. Vi trotsar vädret och äter sommarmat ändå.

Hoppas att ni får en fin söndag och att livet leker. Kramar!

Inga kommentarer: